تبلیغات
تازه های بورس و عرضه اولیه: مروری بر آخرین رخدادها
تازه های بورس و عرضه اولیه: مروری بر آخرین رخدادها

بورس اوراق بهادار یک بازار متشکل سرمایه‌است که در آن سهام شرکت‌های خصوصی و دولتی طبق قانون خاصی خرید وفروش می‌شود و از سویی محلی برای جمع‌آوری پس‌انداز و نقدینگی بخش خصوصی به منظور انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت است و مرجعی است برای مردم که وجوه مازاد خود رابرای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها به کار انداخته و از سود آن برخوردار شوند. بورس مردم را به پس‌انداز تشویق و بدین وسیله باعث به‌کارگیری پس‌انداز مردم در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود. بنابراین دربازاربورس ابعاد سواد مالی از جمله؛ مدیریت درآمد، مدیریت ریسک و اعتبارو مدیریت پول مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. لذا توجه به عوامل موثر بر این بازار در ایران و جهان ، تاثیر پذیری از بازارهای دیگر، اتفاقات و رخدادهای غیر مالی و ....حایزاهمیت می باشد. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار بورس به خصوص قوانین بازار بورس داخلی و خارجی و عرضه اولیه بورس داخلی پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و می توان برای سرمایه گذاری در بورس و مدیریت ریسک های احتمالی در این زمینه همسو و در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام برداشت. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید 

 

ادامه مطلب...

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
بورس انرژی: مروری بر آخرین رویدادها
بورس انرژی: مروری بر آخرین رویدادها

هرچه شناخت ما از گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری بیشتر شود در شرایط خاص اقتصادی کشور می‌توانیم سرمایه گذاری های هدفمندتر و سومندتری داشته باشیم. از آنجایی که از منظر سواد مالی، سرمایه گذاری درست و صحیح یکی از راه رسیدن به استقلال و ازادی مالی می باشد شناخت بازارهای مختلف سرمایه گذاری پبشنهاد می شود. یکی از این بازارها بورس انرژی می باشد. ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده نفت و گاز و دارنده یکی از بزرگترین ذخایر و منابع هیدروکربوری جهان شناخته می‌شود.

یکی از بهترین و شفاف‌ترین مکانیزم‌های قیمت گذاری محصولات این بازار نیز، عرضه آنها در بورس است. بورس انرژی بازاری است که در آن کالاهای مرتبط با انرژی از جمله نفت و گاز کشف قیمت و معامله می شود. بورس انرژی نسبت به سایر بورس های فعال در ایران بورس جوانی محسوب می شود که در آن حامل های انرژی (نفت، گاز، برق و سایر حامل های انرژی) و اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای ذکر شده معامله می شود. بورس انرژی در اسفند ماه 1391 به طور رسمی فعالیت خود را با معاملات برق، قطران و زغال سنگ آغاز کرد. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار بورس از جمله بورس انرژی پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای سرمایه گذاری در بورس و مدیریت ریسک های احتمالی در این زمینه همسو و در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. دراین قسمت با مرور برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای مرتبط به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید. 

ادامه مطلب...

 


برچسب ها : ,
بورس کالا: مروری بر آخرین رویدادها
بورس کالا: مروری بر آخرین رویدادها

یکی از سخت ترین انتخاب های یک سرمایه گذار انتخاب بازار مناسب برای سرمایه گذاری است. بازارهای زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد و هر شخص با توجه به میزان دانش و مهارت خود می تواند در مستعد ترین بازار مناسب خود سرمایه گذاری کند. با یادگیری و به کاربستن دانش و سواد مالی می توان بهترین بازار را با توجه به شرایط موجود انتخاب و شروع به سرمایه گذاری نمود، یکی از بهترین بازارها جهت سرمایه گذاری، بازار بورس می باشد. بورس کالا یکی از بخش های بازار بورس بوده که در آن عرضه‌کنندگان، کالای خود را عرضه نموده و کالای مربوطه پس از بررسی‌های کارشناسی و قیمت‌گذاری توسط کارشناسان آن بازار، به خریداران عرضه می‌شود.

در بورس کالا معمولاً کالاهای خام و فرآوری نشده مانند فلزات، پنبه، گندم، برنج و... دادوستد می‌شوند. یکی از مزایای بورس کالا، حضور نهادهای نظارتی و تنظیم‌کننده بازار است که تمامی تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و تجار کالا با حضور این نهادها، از مزایای قوانین و مقررات حاکم بر بورس برخوردار می‌شوند. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار بورس از جمله بورس کالا پرداخته می شود و یک "گنجینه خبری" از مهمترین و کاربردی ترین اخبار بورس به تفکیک هر ماه ارائه شده است با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای سرمایه گذاری در بورس و مدیریت ریسک های احتمالی در این زمینه همسو و در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. دراین قسمت با مرور برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید . 

ادامه مطلب...


برچسب ها : ,,,,,
بورس: فرصت بهینه، راهنمای خرید و سرمایه گذاری
بورس: فرصت بهینه، راهنمای خرید و سرمایه گذاری

امروزه سواد مالی و توجه به بعد سرمایه گذاری، یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر فردی در هر سن و سالی بایستی آنها را آموزش ببیند تا بتواند از سرمایه هایی که دارد بهترین استفاده را برده و آینده مالی خود را تامین کند. سرمایه گذاری تصمیمی است که براساس آن سرمایه گذار مصرف کنونی خود را در ازای بدست آوردن مصرف بیشتر در آینده به تاخیر می اندازد. یکی از روش های سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری در بورس است که می تواند در زندگی اقتصادی مردم بسیارمؤثر باشد.

در بازار سرمایه (بورس) این امکان فراهم شده تا اشخاص باخرید اوراق بهادار گوناگون از جمله سهام شرکت ها در یک یا چند شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری کرده و علاوه بر اینکه در سود آن‌ها شریک شده از نوسانات قیمتی اوراق نیز کسب سود نمایند. کسی که دانش و مهارت مالی بیشتر و تخصصی تری در زمینه داشته باشد از تمام بحران های غیرقابل پیش بینی در اثر نوسان بازارها محفوظ خواهد ماند . در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار بورس پرداخته شده و یک گنجینه خبری درارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای سرمایه گذاری در بورس و مدیریت ریسک های احتمالی در این زمینه، همسو و در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. . در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید. 


برچسب ها : ,,,,,
اشتباه‌پذیری، رمز موفقیت در بازار بورس
اشتباه‌پذیری، رمز موفقیت در بازار بورس

«انتقادپذیر باشید»؛ حتما بارها این عبارت نصیحت‌گونه و پندآموز را از بزرگان، معلم خود یا والدین و دوستان شنیده‌اید، اما تجربه فعالیت در بازار سهام نشان می‌دهد که در این عرصه، «انتقادپذیری» خود را به صورت «اشتباه‌پذیری» نشان می‌دهد.  به این ترتیب در بازار بورس باید اشتباه‌پذیر بود و اشتباهات مرتکب شده را به راحتی پذیرفت، در غیر این صورت اگر به اشتباهات خود اقرار نکنید، بهتر است در انتظار موفقیت در بازار سرمایه هم نباشید.

ادامه مطلب...


برچسب ها : ,,,,,,
سودآوری معامله گران حرفه ای
سودآوری معامله گران حرفه ای

موفقیت در چند معامله آسان است اما چطور به صورت مداوم و ثابت موفقیت کسب کنیم و موفقیت در معامله گری بلند مدت به چه نحوی می تواند به منبع درآمد تمام وقت برای شما تبدیل شود؟ معامله گران حرفه ای چه کارهای متفاوتی نسبت به شما انجام می دهند؟ یک روز معمولی در زندگی معامله گر حرفه ای احتمالا بسیار متفاوت از زندگی شما باشد. آن ها در مورد کاری که میخواهند انجام دهند فکر می کنند که در بسیاری از موارد می توانید عادات روزانه یک معامله گر حرفه ای را یاد بگیرید.

ادامه مطلب...


برچسب ها : ,,,,,